lördag 19 juni 2010

Hommage till Pickipicki.se

Vi är nu inofficiellt pickipickis filial i sydostasien. Med mage och gom som insats provar vi mat från trottoar och foodcourt.

Resan började med en äcklig majonäsmacka med kokt ägg på Swiss air till Zürich, följt av lite menlös vegetarisk paellea och till frukost yoghurt, ost (urk) och croissant.

Första maten på plats i Bkk blev två rätter från det vegetariska ståndet på 6:e våningens foodcourt, MBK (varuhus runt knuten). Lite oklart vad de innehöll, men den ena var definitivt thai chili and holy basil och den andra något slemmiga glasnudlar med grönsaker.

Over and out.

H





1 kommentar:

  1. Haha, det är ju fantastiskt! :-D Nu inväntar jag matfoton så länkar jag sen.

    Här hemma har jag dragits med i bröllopshysterin och ser fram emot dagens historiska ögonblick. Tror jag ska lägga ut Helenas (kärleks)tårta. Bannar mig själv lite för att jag glömde receptet!

    SvaraRadera